Billedgalleri til:
Nicolaj Kopernikus: “På teatret støder jeg på følelsen af, hvorfor jeg ville være skuespiller”
For tiden kan Nicolaj Kopernikus opleves på Aarhus Teater, hvor han spiller Biedermann i forestillingen Biedermann og brandstifterne.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Biedermann er et meget sammensat menneske. Han er både godtroende og dæmonisk. Og så insisterer han på at fremstå helt ekstremt politisk korrekt.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Første gang Nicolaj Kopernikus læste Biedermann og brandstifterne, tænkte han: det gider jeg godt være med i, det her.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Nicolaj Kopernikus transformeres til Biedermann i sminken på Aarhus Teater.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
For alle undtagen Biedermann selv er det åbenlyst, at de to fremmede, han har ladet flytte ind på sit loft, er brandstiftere.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Selv da de slæber tønder og lunter op på hans loft, slår han det hen som en spøg.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Nicolaj Kopernikus har udover at spille teater medvirket i en lang række film og tv-serier. Blandt andet Forbrydelsen, Bænken og Klassefest-filmene.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Han elsker al teknikken bag film, men det er på teatret, at han ind i mellem får lov til at opleve en helt særlig aften.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Nicolaj Kopernikus mener, at publikum burde vide mere om, hvor stor en betydning de har for en forestilling.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Det tog Nicolaj Kopernikus lang tid at finde ud af, at publikum ikke opdager, hvis man har en dårlig aften.
Foto: Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind