DET BEDSTE SPRINGBRÆT FOR FANTASIEN ER VIRKELIGHEDEN
<
/
>
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Lige nu kan man gå på opdagelse i et udvalg af Flemming Quist Møllers værker på Storm P. Museet.
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Ifølge Flemming Quist Møller må børnekultur gerne rumme ord og begreber, som børnene ikke allerede kender. Det skærper deres nysgerrighed. (Snuden og Otto, 1982
© Flemming Quist Møller)
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Flemming Quist Møller valgte det (u)fri kunstnerliv fra. Blandt andet for at få større frihed til selv at vælge udtryksform. (Cykelmyggen og Dansemyggen
© Flemming Quist Møller)
Foto: PR / foto: Gyldendal / Fotograf: Morten Holtum
Som 8-9-årig var Flemming Quist Møller betaget af kunstnere som Vincent van Gogh og Paul Gauguin. Han var især fascineret af de to kunstneres farvebrug.
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Flemming Quist Møller fortæller at han altid har elsket både Rembrandt og Van Gogh, men også Anders And og Skipper Skræk.
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Flemming Quist Møller har taget ordet kunst ud af sit ordforråd. Han synes det er latterligt at diskutere hvad der er kunst - og hvad der ikke er. (Fiskerkoner på Gammel Strand, 1955 © Flemming Quist Møller)
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Flemming Quist Møller har aldrig set tegneserien som en underlødig kunstform.
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
På Storm P. Museet kan du dykke ned i Bennys Badekar. Badekaret er skabt af din Mor's Bauwerk.
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
På Storm P. Museet kan man også finde udvalgte værker fra Flemming Quist Møllers tid som bladtegner på Information.
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Flemming Quist Møller lader fantasien udspringe af virkeligheden. For eksempel er alle dyrene i Jungledyret Hugo latinamerikanske dyr. På nær selvfølgelig jungledyret selv, som er verdens mest hemmelige dyr.
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Flemming Quist Møllers fortællinger tager ofte afsæt i virkeligheden og lader fantasien og magien stikke afsted. (Magiker, 1963 © Flemming Quist Møller)
Foto: PR / foto: Storm P. Museet
Flemming Quist Møller har i samarbejde med Storm P. Museet nøje udvalgt værkerne til udstillingen. (Rio Negro, 2014 © Flemming Quist Møller)
Foto:
Foto: