Uhæmmet grådighed i Holstebro
<
/
>
Foto: Per Andersen
Alexander Tovborgs altar of humanity (the symbol has resurrected) - worship mammon inkorporerer runer og hieroglyffer i sit symbolsprog. Men disse mytiske tegn er nu helliget mammon.
Foto: Alexander Tovborg og Galleri Nicolai Wallner
The Rape of Europha spiller på den italienske renæssancekunstner Titians maleri Ratto di Europa. Gennem de sidste år har flere meningsdannere talt om en metaforisk islamisk voldtægt af Europa. Tovborg problematiserer den retorik i sin ikonrække.
Foto: Per Andersen
Skaberen I på sin trone midt i Holstebro Kunstmuseums Færchfløj.
Foto: Andreas Vinther Jensen
Skaberen IV er henvist til en mere perifer placering.
Foto: Per Andersen
Uglen er et væsen med både næb og mund i Steiner Haga Kristensens motivkreds, der her indledes med Totaler Angst der Abstraktion #03 (Der Schließmuskel funktioniert nicht mehr #64).
Foto: Per Andersen
Uglerne får deres hævn over abstraktionen i Owl Framed Angst Total (Der Schließmuskel funktioniert nicht mehr #65).
Foto: PR-foto / Holstebro Kunstmuseum
Steiner Haga Kristensens Gleaners er en parafrase af Jean-François Millets Des glaneuses fra 1857.
Foto: PR-foto / Holstebro Kunstmuseum
Uglerne multiplicerer sig i Steinar Haga Kristensens værker. De er symbolet på angsten for det abstrakte.